facturen
Welke posten vind je op de factuur?
Uw factuur is opgebouwd uit de volgende onderdelen:
Licenties: Dit zijn de jaarlijkse kosten voor het gebruik van de modules en de extra opties van het eLoo Platform. Voor deze prijs garanderen wij een digitaal platform dat voldoet aan de veiligsheidseisen die worden gesteld. Daarnaast onderhouden wij het platform, voeren op basis van vragen van klanten updates door en voegen functies toe.
Good service: Wij bieden uitstekende service voor een klein bedrag! U betaalt jaarlijks één bedrag voor het hele eLoo platform. Deze service bestaat uit drie elementen:
– Support: Ons supportteam is vijf dagen per week van 8:30 – 17:00 uur voor alle medewerkers van onze klanten bereikbaar voor ondersteuning bij het gebruik van het eLoo platform. Het supportteam vraagt goed door, heeft ervaring met het onderwijs en is expert als het gaat over de toepassings- en inrichtingsmogelijkheden van het platform. Ze krijgen niet voor niks
een 9,2 in het laatste klanttevredenheidsonderzoek.
– Single Sign On (SSO): Al onze klanten kunnen gebruik maken van een Microsoft SSO of een SURF SSO, waardoor de medewerkers geen extra wachtwoord hoeven te onthouden en toch veilig kunnen inloggen op het eLoo Platform.
– Opleiding: Er worden maandelijks online instructiemomenten georganiseerd waar (nieuwe) medewerkers kennis kunnen maken met de modules. Iedereen mag zich hiervoor inschrijven. We vinden het belangrijk dat nieuwe medewerkers door eLoo geïnstrueerd worden, zodat
ze het gebruik van het eLoo platform snel oppakken. Vanaf 10 medewerkers per school of bestuur, organiseren we ook online bijeenkomsten exclusief voor één klant.
Eenmalige kosten: Naast jaarlijks terugkerende kosten zullen op de factuur ook eenmalige kosten staan zoals de inrichting van een module, instructies of implementatie.
Wanneer wordt de factuur verstuurd?
Wanneer de offerte is getekend, wordt er zo snel mogelijk gestart met de inrichting van het eLoo Platform voor jouw school of bestuur. De factuur wordt gemaild op de eerste dag van de maand opvolgend aan de maand waarin de offerte is getekend, tenzij er andere afspraken schriftelijk zijn vastgelegd in de offerte.
Aan wie wordt de factuur gericht?
Wanneer de offerte is getekend vindt een aantal administratieve handelingen plaats:
- Wij maken een (Verwerkers)overeenkomst op en sturen die toe.
- Wij leggen het e-mailadres vast waarnaar we de factuur voor de jaarlijkse licentie sturen.
Mocht het mailadres waar wij de factuur naar moeten sturen veranderen? Geef dit dan op tijd door via info@eloo.nl.
Welke betalingstermijn hanteert eLoo?
eLoo hanteert een wettelijke betalingstermijn van 30 dagen. Veertien dagen voor de vervaldatum van de factuur ontvang je een automatisch gegeneerde herinnering naar het mailadres waar de factuur heen is gestuurd. Veertien dagen na het verlopen van de vervaldatum sturen wij nogmaals een automatisch gegeneerde herinnering naar ditzelfde mailadres.
Is de factuur de 3e week na de vervaldatum nog altijd niet betaald of heeft u geen contact met ons opgenomen, dan belt onze crediteurenadministratie met de financiële administratie of de persoon die de offerte heeft getekend.
Wat moet ik doen als het aantal leerlingen op mijn school verandert?
ELoo werkt met jaarlicenties. Als er wijzigingen optreden die aanleiding zijn om de licentie(s) te wijzigen, zoals bijvoorbeeld een verandering in het aantal leerlingen van de school, kan dat via info@eloo.nl doorgegeven worden tot uiterlijk één maand voor het aflopen van de jaarlicentie. Je ontvangt vervolgens een bevestiging van de doorgegeven wijziging. In de bevestigingsmail wordt duidelijk aangegeven welk effect de wijziging heeft op de afspraken die in de offerte/overeenkomst zijn overeengekomen.
Waarop baseert eLoo haar tarieven?
Scholen ontvangen een onderwijsbudget per leerling. Daarom baseert eLoo haar tarieven op het aantallen leerlingen per vestiging, school of bestuur. Voor zowel licenties als extra opties werken we met staffels:
<300 leerlingen
300-600 leerlingen
600-900 leerlingen
900-1.200 leerlingen
1.200-1.500 leerlingen
1.500-1.800 leerlingen
1.800-2.100 leerlingen
2.100 -2.400 leerlingen
2.400-2.700 leerlingen
2.700-3.000 leerlingen
3.000-3.500 leerlingen
3.500-4.000 leerlingen
4.000-4.500 leerlingen
4.500-5.000 leerlingen
Voor scholen en schoolbesturen boven 5.000 leerlingen zijn de prijzen maatwerk. Een gemiddelde school betaalt voor ons hele platform zo’n € 5,- per leerling. Voor dat bedrag heb je zowel je kwaliteitszorg als je HR beleid geregeld.
Wat is de opzeggingstermijn die eLoo hanteert?
ELoo werkt met jaarlicenties, een jaarlicentie kan schriftelijk via de mail worden opgezegd tot uiterlijk één maand voor het aflopen van een jaarlicentie. Dit kan via info@eloo.nl.
Vanzelfsprekend is een opzegging voor ons een teleurstelling. Wij willen daarom kijken wat wij van een opzegging kunnen leren. Dit is waarom wij altijd contact opnemen en vragen naar de reden van opzegging. Eventuele feedback over ons platform en onze service nemen wij serieus. Wij zijn voortdurend in ontwikkeling.
ALGEMEEN
Geeft het eLoo platform zicht op kwaliteitscultuur?
Van schoolleiders wordt verwacht dat ze voldoende gegevens verzamelen om de professionalisering van hun personeel in beeld te hebben. Dit betekent dat de school moet beschikken over een bekwaamheidsdossier voor elk personeelslid en over een actief ontwikkelplan. De inspectie wil daarnaast graag zien dat een school gezamenlijk werkt aan het bevorderen van de kwaliteitscultuur. Zo moeten de schooldoelen terug te vinden zijn in de ontwikkelplannen van het personeel.
De module Ontwikkelen (BOOT) geeft voldoende inzicht in de professionalisering van elk teamlid en van het team als geheel. Docenten, schoolleiders en onderwijsondersteuners krijgen eigenaarschap over hun ontwikkeling en hebben houvast en structuur in dit proces.
Houdt eLoo rekening met nieuwe standaarden?
Als het ministerie de standaarden aanpast dan analyseren wij die en bekijken de impact die dit heeft op het platform. Zo nodig passen wij het platform aan.
Toen bijvoorbeeld in 2023 de nieuwe standaard Pedagogisch-didactisch handelen (OP3) werd gepubliceerd hebben wij die naast de observatielijst in de module Observeren (DOT) gelegd. Deze nieuwe standaard omvatte inhoudelijk dezelfde elementen als voorheen. Het gaat uitsluitend om een verduidelijking van bestaande indicatoren. Dit zijn geen ingrijpende aanpassingen. Daarom is de standaard observatielijst in de module Observeren (DOT) niet aangepast. Uiteraard is het wel mogelijk om extra indicatoren toe te voegen aan de standaard observatielijst. Bijvoorbeeld omdat de school specifieke ambities heeft op dit gebied. Of omdat de inspectie een herstelopdracht heeft gegeven. We denken graag met jullie mee over de formulering van deze indicatoren.
Toen de standaard Basisvaardigheden (OP0) vernieuwd zijn hebben we deze ook weer naast de observatielijst in de module Observeren (DOT) gelegd. Van scholen wordt verwacht dat ze bewuste keuzes maken in het plannen en uitvoeren van het curriculum op taal, rekenen, wiskunde en burgerschap. Omdat scholen hier heel diverse keuzes in maken en de indicatoren niet in elke les verplicht zichtbaar hoeven te zijn, is de standaardlijst in de module Observeren (DOT) niet aangepast. Wij kunnen wel eigen indicatoren toevoegen aan de standaard kijkwijzer. We denken graag met jullie mee over de formulering van deze indicatoren.

Kun je het effect van burgerschapsonderwijs meten met het eLoo platform?
Om de effectiviteit van burgerschapsonderwijs te meten, is het van belang om de kennis en competenties van leerlingen over dit onderwerp te evalueren. Hiervoor heeft eLoo een vragenlijst ontwikkeld die via de module Onderzoeken (SET) kan worden uitgezet en ingevuld.
De vragenlijst richt zich op de volgende thema’s: democratie, diversiteit en digitaal samenleven. Met deze vragenlijst ontstaat een betrouwbaar beeld van wat leerlingen hebben geleerd in het geboden burgerschapsprogramma, in de lessen en daarbuiten.
Wat is de meerwaarde van het eLoo platform?
De vier modules van eLoo vormen samen een integraal platform waarmee je inzicht krijgt in en structureel kunt werken aan de onderwijsontwikkeling, kwaliteitszorg en het strategisch personeelsbeleid. Met het eLoo platform kan elke bestuurder en schoolleider de kwaliteit van de lessen en alle andere werkzaamheden monitoren. Daarnaast maakt het inzichtelijk hoe de school wordt ervaren door leerlingen, ouders en medewerkers en brengt het data bij elkaar waardoor complexe vraagstukken eenvoudiger te analyseren zijn.
Hoe veilig zijn de gegevens die worden opgeslagen in het eLoo platform?
ELoo is lid van de Vereniging Digitale Onderwijs Dienstverleners (VDOD). Deze vereniging heeft in 2018 het privacyconvenant opgesteld. In dit convenant en het model Verwerkersovereenkomst dat hiervan is afgeleid, zijn de afspraken vastgesteld hoe aanbieders van digitale leermiddelen en andere digitale producten verantwoordelijk zijn voor een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens in het Onderwijs. eLoo ziet het daarnaast als haar taak om met zo weinig mogelijk gegevens toch de data te realiseren waar scholen hun kwaliteit mee kunnen verbeteren.
Met welke systemen kan het eLoo platform koppelen?
Voor de docent-, leerling-, en oudergegevens kan eLoo een koppeling maken met Magister, SOMtoday en ParnasSys. Daarnaast is het ook mogelijk om een koppeling met AFAS te maken.
Welke module kan ik het beste gebruiken om feedback van leerlingen te vragen?
Dat hangt af van de feedback die je wilt ontvangen:
Wil je feedback op een les? Dan gebruik je de module Observeren (DOT). Hiermee kun je leerlingen evaluatievragen stellen over één specifieke les en deze vergelijken met je zelfevaluatie en/of met de observatie van een collega, een coach of een leidinggevende.
Wil je feedback over een breder spectrum van jouw functioneren? Bijvoorbeeld jouw didactische en pedagogische capaciteiten in een specifieke periode, je toetsen, je begeleiding van leerlingen. Gebruik dan de module Ontwikkelen (BOOT). Hierin kun je leerlingen specifiek feedback vragen over de taken die je als docent of mentor uitvoert.
Wil je leerlingen feedback vragen over schoolzaken zoals sociaal welbevinden, schoolklimaat, het gebruik van multimedia of de ervaringen op een introductiekamp? Dan gebruik je de module Onderzoeken (SET). Hierin kun je alle schoolbrede enquêtes afnemen zowel op het niveau van klassen, leerjaren, opleidingen en/of vestigingen.
MODULE OBSERVEREN (DOT)
Wordt de observatielijst in de module Observeren (DOT) aangepast aan de nieuwe standaard Basisvaardigheden (OP0)?
In de nieuwe standaard Basisvaardigheden (OP0) kijkt de inspectie naar het curriculum voor Nederlandse taal, rekenen-wiskunde en burgerschap. Van scholen wordt verwacht dat ze bewuste keuzes maken in het plannen en uitvoeren van het curriculum op deze basisvaardigheden. Omdat scholen hier zelf keuzes in maken en de indicatoren niet in elke les verplicht zichtbaar hoeven te zijn, hebben we ervoor gekozen om de standaardlijst in de DOT niet aan te passen. Het is wel mogelijk om schoolspecifieke vragen door ons te laten toevoegen aan de standaard kijkwijzer. Wij hebben voorbeelden beschikbaar en denken ook graag met jullie mee over de formulering van eigen vragen over deze thema’s.
Overigens is het mogelijk om via de Module Onderzoeken (SET) onze Burgerschapsvragenlijst uit te zetten of de vragen toe te voegen aan het jaarlijks Leerlingentevredenheidsonderzoek.
Wordt de observatielijst in de DOT aangepast aan de nieuwe standaard Pedagogisch-Didactisch handelen (OP3)?
De nieuwe standaard Pedagogisch-didactisch handelen (OP3) omvat inhoudelijk dezelfde elementen als voorheen. Het gaat uitsluitend om een verduidelijking van bestaande indicatoren. Omdat het geen inhoudelijke aanpassingen zijn, is onze standaard kijkwijzer niet aangepast.
Uiteraard is het wel mogelijk om extra indicatoren toe te voegen aan de standaard observatielijst. Bijvoorbeeld vanwege specifieke ambities op dit gebied of vanwege een herstelopdracht van de inspectie. We denken graag met jullie mee over de formulering van deze indicatoren.
Hoe lang duurt het voordat ik met de Observatiemodule (DOT) kan werken?
Nadat de offerte is getekend, duurt het ongeveer twee tot vier weken voordat je met de module Observeren (DOT) aan de slag kunt. De module wordt namelijk per school ingericht en wordt gekoppeld aan het leerlingvolgsysteem van jouw school. Na de inrichting volgt een instructie door een van onze implementatieadviseurs op lokatie, daarna kunnen jullie aan de slag met het observeren van lessen.
eLoo adviseert om na de instructie te starten met twee proefobservaties en vervolgens een afstemmingsmoment te plannen met de collega’s die ook observeren. Het resultaat is dat je op dezelfde manier observeert en de indicatoren op dezelfde manier interpreteert. Over het interpreteren en waarderen kan eLoo u adviseren, kijk op leren observeren
Hoeveel lesobservaties staan er in de benchmark?
Er staan ruim 90.000 lesobservaties in de module Observeren (DOT). De benchmark is gekoppeld aan onze standaard vragenlijst, gebaseerd op het Waarderingskader van de Onderwijsinspectie. Indien u een eigen vragenlijst gebruikt komt de benchmark vanzelfsprekend te vervallen.
Mijn school wil graag extra vragen gebruiken in de module Observeren (DOT), is dit mogelijk?
Ja, dit is mogelijk. Bijna alle scholen maken in ieder geval gebruik van onze standaard vragenlijst, gebaseerd op het Waarderingskader van de Onderwijsinspectie. Dit is een gevalideerde vragenlijst met een grote benchmark. Je kunt er voor kiezen om schoolspecifieke vragen toe te voegen aan de standaard vragenlijst of een geheel eigen vragenlijst te gebruiken. Stuur ons een mail als je vragen wilt toevoegen.
Voor wie is de module Observeren (DOT) bedoeld?
De module Observeren (DOT) kan gebruikt worden door docenten die elkaar collegiaal feedback willen geven, voor coaches die startende docenten willen begeleiden en voor schoolleider die docenten willen observeren om de onderwijskwaliteit in hun team te meten. Het is ook mogelijk voor docenten om de DOT te gebruiken om feedback aan een klas te vragen. Een school geeft zelf aan welke behoeften er zijn en op basis daarvan wordt de DOT voor een school ingericht.
MODULE ONTWIKKELEN (BOOT)
Wat vraagt een duurzame implementatie van de module Ontwikkelen (BOOT) van ons als schoolleiding?
Om de module Ontwikkelen (BOOT) effectief in te zetten, adviseren wij een goede voorbereiding van de schoolleiding. Wij vragen wat de doelstellingen zijn van het gebruik, wie de projectleider is in de onderwijsorganisatie en hoe het gebruik past in het strategisch beleid van de school, zodat we samen meetbare evaluatiemomenten kunnen plannen.
Belangrijke vragen die in de onderwijsorganisatie van te voren helder moeten zijn: In welke richting willen wij ons onderwijs ontwikkelen en wat betekent dat voor de ontwikkeling van de medewerkers? Is bij ons op school de communicatiecultuur voldoende open en veilig om een digitale feedback module te introduceren? Wie is verantwoordelijk binnen de school voor het implementeren, monitoren en evalueren van het eLoo Platform o.a. binnen het HR beleid en binnen de kwaliteitszorg?
Wie kan er gebruikmaken van de module Ontwikkelen (BOOT)?
Alle medewerkers die een school e-mailadres hebben, ongeacht hun functie, kunnen gebruikmaken van de module Ontwikkelen.
MODULE ONDERZOEKEN (SET)
Welke onderzoeken kan ik uitvoeren met de module onderzoeken (SET)?
Je kunt in deze module de standaard tevredenheidsonderzoeken (leerlingen en ouders) van Kennisnet uitzetten en uploaden naar Vensters. Aan de vragenlijst van Kennisnet kunnen uiteraard ook schoolspecifieke vragen worden toegevoegd. Bijvoorbeeld vragen over burgerschap.
Daarnaast kan er een medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) uit gezet worden. Wij hebben standaard vragenlijsten die gebruikt worden door meerdere scholen of de school kan een eigen vragenlijst gebruiken. Docenten kunnen de SET gebruiken om zelf vragenlijsten uit te zetten aan een klas of er kan een onderzoek uitgezet worden naar het welbevinden, de pedagogisch-didactische behoeften en de executieve functies van leerlingen (voorheen NPO-onderzoek).
Analyses
Welke inzichten kan ik krijgen in de Analysemodule?
De Analysemodule brengt de data Observeren, Ontwikkelen en Onderzoeken bij elkaar. Hierdoor wordt het mogelijk om (strategische) vragen te beantwoorden als:
- “Hoe vaak worden docenten geobserveerd in een les en krijgen docenten feedback van collega’s en leerlingen over de lessen?”
- “Hoe vaak per schooljaar evalueren collega’s zichzelf? En hoe vaak worden zij uitgenodigd door hun collega’s om feedback te geven?”
- “Hoe tevreden zijn leerlingen vergeleken met hun ouders over het onderwijs? Welke pedagogisch-didactische behoeften hebben zij?”
- “Hoe ervaren onze medewerkers de kwaliteit van de gevoerde gesprekken met hun leidinggevenden? En hoe tevreden zijn zij over de gemaakte afspraken?”
Voor wie is de Analysemodule?
Wij kunnen iedereen binnen een school toegang geven tot de Analysemodule, met een rol die AVG-technisch past. Zo kan een mentor de gegevens over de eigen mentorklas inzien, de schoolleider over een hele school en de bestuurders voor meerdere BRIN-nummers.
Omdat wij het belangrijk vinden dat iedereen op een laagdrempelige manier met de data-analyses kan werken, worden er in de Analysemodule standaard rapportages gemaakt. Deze zijn te downloaden naar .pdf, maar ook naar Excel, als je een eigen rapportage wil opstellen.
inloggen op mijn eloo
Hoe log ik de eerste keer in op het eLoo platform?
Ga naar mijn.eloo.nl en klik op ‘Wachtwoord vergeten’. Vul op de volgende pagina je school e-mailadres in en klik op ‘Nieuw wachtwoord aanvragen’. Als je school e-mailadres bij ons bekend is, krijg je op dat e-mailadres een bericht om een wachtwoord aan te maken. Nu kun je inloggen met je e-mailadres en dit wachtwoord. Het bericht kan ook in je spam of ongewenste e-mail terecht komen.
Als je geen e-mail hebt ontvangen neem dan contact op met support@eloo.nl of 030 290 1255.
Wat moet ik doen als de combinatie van school, mailadres en wachtwoord onjuist zijn?
- Controleer of je de juiste school hebt gekozen.
- Controleer of er geen spelfouten staan in je e-mailadres en wachtwoord.
- Klik op ‘wachtwoord vergeten’. Vul op de volgende pagina je school e-mailadres in en klik op ‘Nieuw wachtwoord aanvragen’. Als je e-mailadres bij ons bekend is, krijg je op dat e-mailadres een bericht om een wachtwoord aan te maken. Nu kun je inloggen met je e-mailadres en dit wachtwoord. Het bericht kan ook in je spam of ongewenste e-mail terecht komen.
- Neem contact op met de eLoo-beheerder van jouw school. De beheerder kan zien of, en met welk e-mailadres je in het eLoo Platform staat.
- Als je niet in het systeem staat, is het afhankelijk van de koppeling (Magister, SOM of AFAS) die waar een aanpassing moet plaatsvinden.
Kun je nog steeds niet inloggen neem dan contact op met support@eloo.nl of 030 290 1255.
Wat moet ik doen als de 2FA-code niet werkt of is verlopen?
Wanneer de Twee Factor Authenticatie (2FA) voor jouw account is geactiveerd, krijg je na het inloggen een pagina te zien waarin je een zes-cijferige code moet invullen. Deze code wordt automatisch naar je mailbox verstuurd. Deze code is 10 minuten geldig.
Wanneer de code niet werkt en/of is verlopen, kun je een nieuwe code aanvragen door op ‘stuur code opnieuw’ te klikken. Of klik op ‘Terug naar inlogpagina’.
Wat moet ik doen als inloggen via Single Sign On (SSO) niet werkt?
Je school kan ervoor kiezen dat je inlogt via Single Sign On (SSO). Je logt dan in via Microsoft Entra of SurfConext.
Wanneer het inloggen via een van deze opties niet werkt, neem dan contact op met de eLoo beheerder van jouw school. De eLoo beheerder kan zien met welk e-mailadres je in het systeem staan. Met dit e-mailadres moet je ook ingelogd zijn bij Microsoft of SurfConext.